De dubbelkopplade ångloken med BJ 130 främst har precis lämnat Håkantorps station och är på väg mot resans slutdestination, Grästorp. Ångan är uppe för fullt, det är bra fyr i fyrbocken och ångtåget ångar på med bra fart. I samband med att UVHJ, Uddevalla – Vänersborg – Herrljunga Järnvägar, firade 150 års-jubileum i helgen som gick körde BJs, Bergslagernas Järnvägssällskap, ett antal turer mellan Herrljunga och Grästorp. Till skillnad från Anten Gräfsnäs Järnväg, som är smalspårig och har en begränsning i sin räckvidd mellan Anten och Gräfsnäs, kör BJs på det statliga järnvägsnätet. Det innebär att räckvidden är i princip obegränsad men samtidigt är man hänvisad till de tider som finns lediga på de allt mer trafikerade järnvägsnätet. Ångloket BJ 130 byggdes 1911 i Motala verkstad. Här finns bilder från Anten Gräfsnäs Järnväg.
Canon 1DX Mk II ISO 800 med EF 70-200 f/2,8 II, 1/800 s och f/5,0